artwork

:: Libuše ŠVORMOVÁ


svormovase stala po studiu na DAMU v roce 1961 jednou z hlavních hereček Městských divadel pražských, kde účinkovala více než 30 let. Z mnoha jejích divadelních rolí jmenujme alespoň: Porcie (Kupec benátský), Emily (Jsem špatná, špatná ženská), Mollie (Past na myši), Gabriela (Bláznivá ze Chaillot), On (Lavička) atd. Některé filmové role: Milenci v roce jedna, Aféry mé ženy, Jako jed aj. Věnuje se také práci v dabingu (6 dílů Angeliky), v televizi (seriál Byl jednu jeden dům) atd. V současné době je členkou divadelní společnosti, s níž hned v několika představeních (např.: "Štika k obědu", "Vstupte"...) hostuje po celé naší republice. V soudničkách Františka Němce, které sama herecky ztvárňuje pod názvem "Dáma z pavlače", ji můžete spatřit jako skutečnou hereckou osobnost. Své umění rozdává i za hranicemi naší vlasti. Je dlouholetou členkou sdružení "Šanson, věc veřejná".

:: Carmen MAYEROVÁ


mayerovapochází z Trutnova (1944). V letech 1960-1967 působila v Klicperově divadle v Hradci Králové (Nezvalova Manon Lescaut, Shakespearův Večer tříkrálový), v letech 1967-1991 byla členkou Městských divadel pražských. V jejím repertáru jsou zastoupeny role jak dramatické, tak konverzační (např. J. B. Shaw: Čokoládový hrdina, G. Hauptmann: Před západem slunce, E. O'Neill: Smutek sluší Elektře). Od roku 1991 je bez stálého angažmá, hostuje v divadlech v Mladé Boleslavi a Liberci i u různých soukromých agentur. Na svém kontě má i řadu muzikálových rolí (Řek Zorba, Muž z kraje La Mancha, Chicago), V letech 1982 - 84 působila jako host v Hudebním divadle v Karlíně v titulní roli slavného muzikálu Hello Dolly. Její hudebnost je základním předpokladem i pro zdařilou interpretaci melodramu.

:: Jiří HOŠEK


hosekse narodil v Praze v umělecké rodině. Je znám především jako violoncellista. Po absolutoriu pražské konzervatoře a AMU (ve třídě prof.Miloše Sádla) pokračoval ve studiu na pařížské konzervatoři. Je vítězem řady význačných mezinárodních soutěží (Pražské jaro). Vedle koncertní činnosti dnes současně působí jako pedagog pražské AMU. Jako pianista a zároveň kapelník skupiny Country Band Newyjou se řadí již přes dvacet let mezi elitu naší country scény. Rovněž festival "Nekonvenční žižkovský podzim" by nevznikl bez Jiřího Hoška, kyterý je jeho zakladatelem a uměleckým garantem. Je ztělesněním hudebníka, který nečiní rozdíl mezi "vážnou" a "populární" hudbou. Hudební umění vnímá jako půvabnou průvodkyni životem.

:: Aleš PODAŘIL


podarilvystudoval na brněnské konzervatoři obor housle a dirigování. Pak pokračoval ve studiích na brněnské JAMU, kde se věnoval dirigování orchestru u prof. Františka Jílka a řízení sboru u Lubomíra Mátla. V sezóně 1979-80 se stal stipendistou Ministerstva kultury a pracoval jako asistent dirigenta J. Pinkase v opeře Státního divadla v Brně a jako asistent prof. F. Jílka ve Státní filharmonii Brno. Po krátnkém působení v Symfonickém orchestru ve Zlíně byl přijat na místo hudebního režiséra do Českého rozhlasu v Brně (1981-1994), kde působil rovněž jako dirigent a šéfdirigent rozhlasového orchestru. Od roku 1994 předává své zkušenosti posluchačům Konzervatoře Brno a řídí její symfonický orchestr na pódiích doma i v zahraničí, přitom sám vystupuje jako host českých i zahraničních orchestrů. Jeho repertoár se díky dlouholetému působení v Českém rozhlase Brno rozšířil natolik, že se jako dirigent i jako hudební režisér podílí na koncertech a zvukových záznamech bez omezení žánru. To vysvětluje široký rozsah jeho působnosti u komorních těles (English Chamber Orchestra), symfonických orchestrů (Teplice, Pražská komorní filharmonie..) a také jeho spolupráci s divadelními scénami nebo s velkými dechovými orchestry.

:: Milan HOLOMEK


holomekse po studiu kontrabasu na Vyšší hudební škole v Kroměříži stal členem Moravské filharmonie. Později působil v Nederlands Balletorkest Amsterdam a dále ve Filharmonii Bohuslava Martinů ve Zlíně. V roce 1968 absolvoval brněnskou konzervatoř ve hře na akordeon. V tomto oboru je laureátem řady národních i mezinárodních soutěží, mj. absolutním vítězem evropské soutěže akordeonistů v Grenoblu (1968). Vystupuje sólově i jako doprovázející hráč, natáčí pro rozhlas a televizi v naší zemi i v zahraničí.

:: Milan DVOŘÁK


dvorakprávem patří mezi naše významné hudebníky širokého zaměření, i když jako nejmilejší žánr pro svou osobu označuje jazz. Navštěvoval hudební školu Leoše Janáčka, po maturitě však absolvoval elektrotechnickou fakultu ČVUT v Praze a získal titul inženýra. Jako profesionální pianista hrál v mnoha orchestrech (Zd. Bartáka, Ferd. Havlíka ad.), byl uměleckým vedoucím doprovodné skupiny Hany Hegerové. Nahrál několik set snímků pro ČT, ČR (zde působil řadu let jako hudební dramaturg), Supraphon a Panton. Jako hudební skladatel se uplatňuje v mnoha hud. oborech: šansony a písně, scénická a filmová hudba (Zítra to roztočíme, drahoušku, Pasáček z doliny), muzikály (Dáma v modrém), skladby pro cvičence, jazzové klavírní etudy (vycházejí jako hudebniny v mnoha reedicích tiskem). Jako interpret i hudební skladatel se řadí svou šíří stylového záběru k nejvšestrannějším osobnostem české hudební scény.

:: Zdeněk KUČERA


je vyhledávaným panistou s velkým citem pro doprovod sólových zpěváků (Jiří Suchý, Jitka Molavcová). V roce 1964 absolvoval klavírní oddělení Konzervatoře v Praze s klasickým zaměřením u prof. Františka Černocha. V letech 1966-1970 ho zlákaly hudební toulky po Evropě a Skandinávii se soubory Pragokoncertu. Do roku 1975 byl zaměstnancem Státního divadelního studia. Poté byl angažován za člena orchestru činohry Národního divadla, kde působil mnoho let. K různorodým mimodivadelním činnostem patří hostování v nahrávacích studiích. Od roku 1995 do r.2002 byl vedoucím hudební skupiny významného pražského hudebního divadla SEMAFOR a zároveň korepetitorem na hudebně-dramatickém oddělení Konzervatoře v Praze. Této pedagogické činnosti se věnuje dodnes. Tajná slabost - jazz vynikajících pianistů.

:: Radim LINHART


linhartPianista, hudební skladatel, aranžér, zpěvák. Počátky jeho profesionální dráhy bychom našli v Brně, kde během studia na Vysokém učení technickém začal pravidelně účinkovat v divadle Večerní Brno a ve studiu brněnského rozhlasu. Dráhu inženýra záhy opustil a nastoupil do pražského Armádního uměleckého souboru jako pianista jazzového big bandu. V Praze již zůstal a vybudoval si zde od té doby pozici vyhledávaného pohotového pianisty, doprovazeče a studiového hudebníka. Do řady osobností či kapel se kterými spolupracoval či spolupracuje, mimo šansoniérky Marty Balejové, patří například Karel Černoch, Marie Rottrová, Jitka Vrbová, Eva Pilarová, Jitka Zelenková, Bohuš Matuš, Andrew Lee Davison, ale také Andrea Bocelli či Karel Gott, kapely Metropolitan Jazz Band, Jazz Revue, Big Band Felixe Slováčka, Orchestr Karla Vlacha, Česká filharmonie, FOK a další. Je rovněž hudebním skladatelem, napsal hudbu k několika dětským muzikálům jako Tři čarodějnice, Čertův Švagr, Popelka a další. Jeho největší devizou je však zcela mimořádná schopnost zahrát nepředstavitelné množství písniček a skladeb nejrůznějších stylů a žánrů zpaměti. V tomto oboru nedávno překonal i držitele světového rekordu v kategorii "pianista s nejširším repertoárem", zapsaného v Guinessově knize rekordů, Richarda Jaernefelta z Helsinek s počtem skladeb 3000. Radim Linhart jich v současné době dokáže zahrát zhruba 3500. Velkou část jich také zpívá. Je proto vysoce žádaným hudebníkem pro nejrůznější příležitosti. Hovoří pěti světovými jazyky.

:: Filip SYCHRA


sychravystudoval Konzervatoř v Praze, obor hudebně dramatický a věnoval se i studiu Divadelní vědy na FF Univerzity Karlovy. Již během studia hostoval v různých divadlech (např. Středočeské div. Kladno a Mladá Boleslav, Div. Příbram, Moravské div. Olomouc, pražské scény - Disk, U hasičů atd.). Stal se členem Hudebního div. Karlín v Praze (muzikál "Evita", "Romeo a Julie"), objevil se i v ryze tanečních projektech jako třeba "Bardo" a "Gabriel Lion 2004".Věnuje se i divadlu pro děti. Vyučuje na Vyšší odborné škole herecké v Michli, obor Hlasová výchova (technika řeči). Jmenujme některé role ve filmech a TV inscenacích českých i zahraničích: "Kanárská spojka", "Muž v pozadí", Renčovo "Polojasno", či pro ZDF "Mise X". Ze současných hudebních projektů, kromě vokálního Happy Day Quintetu, jmenujme alespoň vystupování se skladatelem Richardem Pachmanem na jeho vánočních a velikonočních koncertech a v pořadu "Šansongs". Spolupracuje se sdružením "Šanson, věc veřejná" již více než 10 let. Šansonu se věnuje hlouběji i ve svých vlastních pořadech.

:: Petra MOŠOVSKÁ


mosovskaje absolventkou Vyšší odborné školy herecké v Praze - ped. V. Martinec, H. Hegerlíková, T. Pavelka. Některé z divadelních rolí: Baptista (Zkrocení zlé ženy), Irina Arkadinová (Racek), Mia Falková (Co chvilku křičí na jevišti světa), dále pohádkové role. Zkušenosti s filmem: epizodní role v seriálu "Ordinace v Růžové zahradě", v německém seriálu "Schwere Junge" a další. Má bohaté zkušenosti jako recitátorka v kavárně Poetika v Praze. Od r. 2005 vyučuje v DDM v Praze dramatický obor, je členkou Duncan centra. Vyučuje rovněž Dance aerobik a Disco dance. Mezi její koníčky patří terapie Reiki (držitelka 2.stupně).

:: Zdeněk KOVÁŘ


Zdeněk KOVÁŘ je absolventem Vyšší odborné školy herecké v Praze, v současnosti studuje na Filosofické fakultě UK v Praze obor Divadelní věda. Jako host vystupuje v Městském divadle v Mladé Boleslavi ("Brooklynská idyla", "Dobrodružství Dona Quijota"), je stálým členem div. souboru Ztracená existence ("Dentální rapsodie"), spolupracuje nadále s absolventy VOŠH ("Kinemana"). Mezi jeho koníčky patří akrobacie a žonglování, má rád moře a vánoce.